Friday, January 8, 2010

Buka matamu, hatimu dan fikiranmu....lihatlah!

"Dan orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan rela kepadamu (Muhammad) sebelum engkau mengikuti agama mereka. Katakanlah 'Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya).' Dan jika engkau mengikuti keinginan mereka setelah ilmu (kebenaran) sampai kepadamu, tidak akan ada bagimu pelindung dan penolong dari Allah."
-surah al-Baqarah, ayat 120-

Mungkin agak lambat diri ini menyedari perkara ini, tetapi tidak terlambat untuk disampaikan kepada kawan-kawan diluar sana. Perkara ini sebenarnya memang ramai yang ketahui, tetapi usaha-usaha 'musuh' itu lebih rapi dalam memastikan kita lupa tentang perkara ini. Alhamdulillah, kawan saya berikan satu link kepada saya, yang sangat berguna bagi kita yang mengakui beriman kepada Allah, dan saya cuba sampaikan kepada kawan-kawan melalui post ini, insyaAllah.

Allah telah bersumpah dalam ayat diatas, bahawa Yahudi dan Nasrani tidak akan rela membiarkan agama Allah ini tertegak dimuka bumi, dan akan berusaha sedaya mungkin supaya kita mengikuti mereka. Apakah mereka ingin sampaikan 'kepercayaan' mereka secara terus kepada kita? Tidak!

Mereka tahu akan kekuatan agama Allah yang disampaikan oleh Rasulullah s.a.w. Mereka mungkin lebih kenal Islam dari kita, dan mereka tahu kelemahan-kelemahan umat Muhammad s.a.w. Oleh sebab itu kita masih leka dan lalai sehingga kita tidak perasan yang sebenarnya usaha mereka sudah lama bertapak dinegara kita.

McDonald, rokok, Coke, Starbucks, artis, bola sepak, couple, semuanya cukup dikenali oleh remaja-remaja sekarang. Inilah serangan mereka, musuh-musuh Allah yang suka jika kita ikut mereka. Walaupun negara kita sudah merdeka, tetapi sebenarnya penjajahan masih berterusan. Dari segi pentadbiran, cara hidup, pendidikan, mereka sudah berjaya menerapkan 'pemikiran-pemikiran' yang mereka rancangkan.

Memang kita semua nampak cara hidup sekarang 'moden' dan 'up-to-date', tapi itulah yang mereka ingin kita fikirkan. Mereka, iaitu Yahudi dan Nasrani, tidak takut jika ada pihak yang cuba menegakkan Islam, sebab majoriti daripada umat Islam telah mengikut corak pemikiran mereka. Apabila hukum-hukum Allah ingin ditegakkan, maka kita akan lihatnya sebagai 'tidak masuk akal', 'kolot', 'tidak mengikut peredaran masa.' Mereka dah berjaya menjatuhkan Islam dengan menggunakan orang Islam itu sendiri.

"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu menjadikan teman orang yang diluar kalanganmu (agama lain) sebagai teman kepercayaanmu, (kerana) mereka tidak henti-hentinya menyusahkan kamu. Mereka mengharapkan kehancuranmu. Sungguh, telah nyata kebencian dari mulut mereka, dan apa yang tersembunyi di hati mereka lebih jahat. Sungguh, telah Kami terangkan kepadamu ayat-ayat (Kami), jika kamu mengerti."
-surah Ali-Imran, ayat 118-

Cubalah kita lihat negara-negara yang bekerjasama dengan musuh-musuh Allah ini, adakah mereka tetap menegakkan Islam? Atau mereka turut terpengaruh dengan budaya-budaya Yahudi dan Nasrani? Mungkin kita lihat bahawa negara mereka juga maju, tetapi adakah negara mereka aman daripada pergaduhan, pembunuhan, penindasan, penzaliman? Sebenarnya negara kita juga begitu, tetapi kita tidak sedar hakikat kebenaran ini.


Banyak sebenarnya yang kita tidak nampak, termasuklah diri penulis ini sendiri. Saya hanya menyampaikan apa yang saya tahu, tapi yakinlah bahawa janji-janji Allah itu benar, kerana Allah Maha Mengetahui setiap apa yang Dia ciptakan.

Bangkitlah kawan-kawanku, sama-sama kita bangun dan buang semua bentuk pemikiran musuh-musuh Allah itu. Kembalilah kita pada Al-Quran dan hadis Rasulullah s.a.w. sebagai pegangan hidup kita. Jangan kita ber'tuhan'kan undang-undang yang dibuat oleh Yahudi dan Nasrani, walaupun 'orang kita' sendiri yang menjalankannya. Hanya Allah, Tuhan sekalian alam yang patut kita patuh.

"Kamu (umat Islam) adalah umat terbaik yang dilahirkan untuk manusia, (kerana kamu) menyuruh yang makruf dan mencegah yang mungkar, dan beriman kepada Allah. Sekiranya Ahli Kitab beriman, tentulah itu lebih baik bagi mereka. Di antara mereka ada yang beriman, namun kebanyakan mereka adalah orang-orang fasik (ingkar)."
-surah Ali-Imran, ayat 110-

FOM Ads

No comments:

Post a Comment